reklama

Antikoncepcia IQ 80

Stáva sa, že postretnete ľudskú hlúposť a bezcitnosť tak koncentrovanú, až vám to vyrazí dych. Neveríte vlastným očiam, ušiam, pochybujete, či svet vôkol je vôbec skutočný a či to náhodou nie je len nejaká finta, ktorú na vás niekto našil v snahe oblbnúť vás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Keď odvodová komisia vyhlásila, že som vďaka môjmu zlému zraku (ano, je to tak, som len kontaktnými šošovkami maskovaný okuliarnik domáci, niečím som predsa musel zaplatiť za moju úžasnú duchaplnosť získanú z kníh, že hej :-) ) nespôsobilý vykonávať vojenskú službu, musel som sa veľmi snažiť, aby som si udržal aspoň neutrálnu tvár. Zahrať smútok by v takej chvíli nezvládol asi ani de Niro. Ako momentálne najspokojnejší oficiálny kripel som sa teda tešil z faktu, že s armádou nebudem mať nikdy nič do činenia a že som ušetril rok života. Práve ten sa však rozhodol, že mi dokáže platnosť onoho dobre známeho "Nikdy nehovor nikdy" v praxi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodnes presne neviem, akým riadením osudu som sa po skončení školy ocitol za bránami kasárne ako učiteľ angličtiny Vojenskej strednej školy leteckej. Bola to práca za takmer žiadne a zábava za takmer všetky prachy. Dostal som možnosť vidieť celú, pre mňa obludnú mašinériu z blízka a zároveň sa mi podarilo vyhnúť drhnutiu podlahy šnúrkami od topánok a iným rafinovaným armádnym rádovánkam. Buzerácia síce neobišla ani mňa ako občianskeho zamestnanca, musel som zbytočne vypĺňať desiatky plánov, formulárov a potvrdení kvôli každej sprostosti (pritom papierovačky nenávidím najviac na svete) a zúčastňovať sa takých lahôdok ako napr. pravidelná Vlastenecko-etická výchova, ktorá vďaka tomu, že sa konala poobede, pripomínala skôr popoludňajší spánok v škôlke. Hromadné pochrapkávanie čerstvo nasýtených majorov a podplukovníkov bolo čarovné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To jediné, čo bolo v škole skutočne zaujímavé, boli lietadlá vystavené v areáli na každom kroku a najmä moji žiaci.Tu sa musím trochu zastaviť a objasniť vám niekoľko záludností, ktoré so sebou prináša učenie mladých vojakov. Keďže som chcel byť fér a ukázať žiakom, že si ich vážim ako individuality, snažil som sa hneď od začatku zapamätať si ich mená a oslovovať ich nimi. Málo som tušil, čo za úlohu som si naložil na plecia. Predstavujem si, že v bežnej škole je to jednoduché. To je ten, čo chodí oblečený tak a onak, tamten má dlhšie vlasy, tamten ich má čierne, henten je pri sebe a onen je zasa dievča, čo robí identifikáciu o dosť ľahším. O tom, že dievčatá samotné sa dajú oveľa jednoduchšie rozlíšiť aj podľa iných znakov, už ani nehovorím. V mojej škole som mal neustály intenzívny pocit déja-vu. V každej triede i na chodbách som totiž stretával desiatky klonov. Pochopiteľne, neskôr som zistil ktorí sú ktorí a čo sú zač, môjmu netrénovanému oku sa to však spočiatku javilo takto: všetci bez výnimky mali krátke vlasy (častokrát tak krátke, že som nedokázal identifikovať farbu), všetci boli športovej postavy (armáda má svoje fyzické kritériá, nad ktorými síce s pribúdajúcimi hviezdičkami na výložkách prižmuruje oči, ale moji boli ešte chudí) a všetci boli v zelenom. Najmä však, mal som ich na starosti 90. Nemalo to chybu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhým špecifikom bol fakt, že sa jednalo o internátnu školu a preto mladí muži v najbúrlivejšom veku zjavne trpeli nedostatkom dievčenskej spoločnosti a disciplínou, ktorá sa od nich vyžadovala počas celých 24 hodín. Asi preto využívali víkendy skutočne naplno a boli celí dychtiví o nich referovať. A tak sa stalo, že som sa pri zapisovaní do triednej knihy dozvedel všakovaké historky. "Pán profesor, pán profesor" (to ma vždy pobavilo, pretože, povedzme si úprimne, čo som ja za profesora, nie však tak veľmi ako keď ma párkát oslovili pán vedúci a pán poručík :-) ), "viete, čo sa stalo XY cez víkend?" Skôr než som stihol otvoriť ústa mi to jeho spolužiaci s potešením nabonzovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz samotný príbeh, kvôli ktorému to celé vlastne píšem. Onen XY bol cez víkend na diskotéke a podarilo sa mu zbaliť a vyspať sa s nejakou cca 15-ročnou babou, o ktorej síce povedal, že bola škaredá, ale že v prítmí si to nevšimol a bolo mu to jedno. O jeho inteligencii už tým pádom asi máte predstavu. Každopádne, celé sa to skomplikovalo o pár týždňov, ked dotyčná zavolala jednému z kamarátov XY (na ktorého nemala ani číslo) a oznámila mu, že je v tom. Milý XY sa z toho snažil vyzuť tvrdením, že keďže je dotyčná z decáku (čím ďalej tým lepšie, čo?), určite ju "okocil" niekto odtiaľ. Už v tej chvíli som neveriacky krútil hlavou a snažil sa spracovať pre mňa nespracovateľné. XY mi však nedal vydýchnuť a v zúfalstve sa rozhodol požiadať ma o radu. Podišiel bližšie, aby ho nepočula celá trieda a opýtal sa:

Pán profesor, myslíte, že keby som ju poriadne uderil do brucha, že by potratila?

Nepamätám si presne, čo som mu na povedal. Tuším niečo o tom, že nie je normálny. Možno aj to, že je podľa mňa hrozný idiot. A že antikoncepcia sa rieši vopred a nie potom. A keď aj áno, rozhodne nie takýmto spôsobom. Tuším som sa vtedy vykašlal na angličtinu a dal som im prednášku o zodpovednosti v sexuálnom živote. Pozerali na mňa ako teľce a netuším, či mi rozumeli. Dúfam, že aspoň niektorí. XY mal na tvári stále svoj priblblý úsmev.

Koniec dobrý, všetko dobré. Ukázalo sa, že to všetko bol len kanadský žartík spolužiakov XY, ktorí to naňho s tým tehotenstvom len našili. Mne tak pripravili ukážku dychberúcej ľudskej bezcitnosti a hlúposti, o ktorej som radšej nič nechcel vedieť. Aspoň som sa zasa raz presvedčil o tom, že existujú i isté hranice, za ktorými už ani nie som schopný uvažovať.

Tak díky, chalani.

Tomáš Batik

Tomáš Batik

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  1x

verí v smiech...... ČO NA SRDCI, TO TU ........ Zoznam autorových rubrík:  MudrovačkyPísačky a slovné hračkyTakmer zbytočné postrehyTajné tipyPre zmenu vážneRozhovoryNezmysly všade vôkolFotografieSúkromnéMozaika

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu